Οι φωτογραφίες είναι ματιές των αναμνήσεων για τους παλαιότερους και ματιές της φαντασίας για τους νεότερους, αποτελούν στιγμιότυπα του τόπου μας και του τρόπου μας δηλαδή της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας και έχουν αποθανατιστεί πρόσωπα δικά μας, παππούδες και γιαγιάδες, γονείς, συγγενείς φίλοι και συγχωριανοί, και βασικότερο οι φωτογραφίες είναι φορείς μνήμης και γνώσης, στοιχεία τεκμηρίωσης και σύγκρισης του παρελθόντος και του παρόντος μας. Η φωτογραφία είναι μέσο επικοινωνίας, μία μορφή γλώσσας. Είναι η γλώσσα που φέρνει κοντά μας το προσωπικό μας παρελθόν, αυτό που έχουμε ζήσει αλλά έχουμε χάσει, και το παρελθόν που δε γνωρίσαμε ποτέ και δε θα μπορούσαμε ποτέ να γνωρίσουμε ένα παρελθόν έξω και πέρα απο μάς. Καθώς στο ιστορικό γίγνεσθαι εμείς ζούμε μονάχα το παρόν, η φωτογραφία μάς επιστρέφει τη ροή του χρόνου, που μας αφαιρεί ο ίδιος ο χρόνος. Θα μπορούσε το χθες να υπάρχει μόνο ως ανάμνηση αλλά θα ήταν θαμπή. Οι αναμνήσεις είναι πάντα θαμπές. Κουβαλάνε μαζί τους τη φθορά του χρόνου. Οι φωτογραφίες κουβαλάν τα χρώματα, τις μυρωδιές και τους ήχους του χρόνου.

Translate

Φλορέττα – Η ιστορία της μηχανής που άφησε εποχή!!!

 


Στη χωριό μας οι Φλορέττες (Kreidler Florett), τα Zundapp και τα Sachs άφησαν εποχή και αγαπήθηκαν όσο λίγα δίτροχα στα 70s και στα 80s, με τα 50άρια τους κατά κύριο λόγο να αποτελούν το μέσο που πολλοί από τους σημερινούς 50άρηδες έμαθαν να οδηγούν. Η πρώτη Florett έκανε την εμφάνισή της το 1957, είχε δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών, με απόδοση 3,6 ίππων και περιλάμβανε ακόμα και πετάλια, καθιστώντας την μοτοποδήλατο και όχι μοτοσυκλέτα. Στην πορεία, η μικρή φλορέττα απέκτησε μέχρι και 6.2 ίππους ισχύ και το 1967 παρουσιάστηκε και το σημαντικά εξελιγμένο μοντέλο Florett RS. Η Ελλάδα αποτέλεσε μια από τις μεγάλες αγορές, όσον αφορά τα δίκυκλα και η Florett δημιούργησε τον δικό της κύκλο θαυμαστών.  Ήταν όμορφη, σχετικά γρήγορη και άρεσε στους νέους της εποχής. Θεωρούταν μάλιστα και μαγνήτης για τα βλέμματα, αφού γενικότερα στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα ήταν «δήλωση» από μόνη της: ξεχώριζες εξ ορισμού από το πλήθος. Η «φλορέττα» ήταν εργαλείο δουλειάς, μεταφορικό μέσο και όχημα αναψυχής, σε έναν πετυχημένο συνδυασμό. Αν τυχόν βρεθείτε σε μία συνάντηση μοτοσυκλετών, ειδικά αν στην παρέα υπάρχουν και αναβάτες παλαιότερης γενιάς, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακουστεί έστω και μια φορά, η λέξη «φλορέττα». Ποια είναι λοιπόν η μηχανή αυτή; Πρόκειται για την Kreidler Florett, μια γερμανική μοτοσυκλέτα η οποία υπήρξε από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες  σε όλη την Ευρώπη  τις δεκαετίες του 50 και του 60. Ήταν τα «γκάζια» της εποχής και παρά τον μικρό κυβισμό τους τα πιστονάκια τους «χτύπαγαν» υπερωρίες προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Σήμερα οι εν λόγω εταιρείες, όπως τις γνωρίσαμε, δεν υφίστανται. Άλλες εξαφανίστηκαν, άλλες άλλαξαν χαρακτήρα. Ευτυχώς έχουν μείνει κάποιες αφίσες να θυμίζουν στους παλαιότερους τις θρυλικές εποχές και κάποια groups στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  που φροντίζουν να κρατούν ζωντανή και να διαιωνίζουν την ιστορία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: