Στη χωριό μας οι Φλορέττες (Kreidler Florett), τα Zundapp και τα Sachs άφησαν εποχή και αγαπήθηκαν όσο λίγα δίτροχα στα 70s και στα 80s, με τα 50άρια τους κατά κύριο λόγο να αποτελούν το μέσο που πολλοί από τους σημερινούς 50άρηδες έμαθαν να οδηγούν. Η πρώτη Florett έκανε την εμφάνισή της το 1957, είχε δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών, με απόδοση 3,6 ίππων και περιλάμβανε ακόμα και πετάλια, καθιστώντας την μοτοποδήλατο και όχι μοτοσυκλέτα. Στην πορεία, η μικρή φλορέττα απέκτησε μέχρι και 6.2 ίππους ισχύ και το 1967 παρουσιάστηκε και το σημαντικά εξελιγμένο μοντέλο Florett RS. Η Ελλάδα αποτέλεσε μια από τις μεγάλες αγορές, όσον αφορά τα δίκυκλα και η Florett δημιούργησε τον δικό της κύκλο θαυμαστών. Ήταν όμορφη, σχετικά γρήγορη και άρεσε στους νέους της εποχής. Θεωρούταν μάλιστα και μαγνήτης για τα βλέμματα, αφού γενικότερα στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα ήταν «δήλωση» από μόνη της: ξεχώριζες εξ ορισμού από το πλήθος. Η «φλορέττα» ήταν εργαλείο δουλειάς, μεταφορικό μέσο και όχημα αναψυχής, σε έναν πετυχημένο συνδυασμό. Αν τυχόν βρεθείτε σε μία συνάντηση μοτοσυκλετών, ειδικά αν στην παρέα υπάρχουν και αναβάτες παλαιότερης γενιάς, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακουστεί έστω και μια φορά, η λέξη «φλορέττα». Ποια είναι λοιπόν η μηχανή αυτή; Πρόκειται για την Kreidler Florett, μια γερμανική μοτοσυκλέτα η οποία υπήρξε από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες σε όλη την Ευρώπη τις δεκαετίες του 50 και του 60. Ήταν τα «γκάζια» της εποχής και παρά τον μικρό κυβισμό τους τα πιστονάκια τους «χτύπαγαν» υπερωρίες προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Σήμερα οι εν λόγω εταιρείες, όπως τις γνωρίσαμε, δεν υφίστανται. Άλλες εξαφανίστηκαν, άλλες άλλαξαν χαρακτήρα. Ευτυχώς έχουν μείνει κάποιες αφίσες να θυμίζουν στους παλαιότερους τις θρυλικές εποχές και κάποια groups στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που φροντίζουν να κρατούν ζωντανή και να διαιωνίζουν την ιστορία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου